REISEGØY: Innholdsrike turer som tar utgangspunkt i hobbyen og interessen til godt voksne. KLIKK HER!

Om leserne av VI OVER 60

Barna i den store etterkrigsgenerasjonen er nå sekstiåringer. De er en historisk ny og stor målgruppe.

Barna i den store etterkrigsgenerasjonen er nå sekstiåringer. De er en historisk ny og stor målgruppe.

Segmentet godt voksne forbrukere er det største, raskest voksende og mest kjøpesterke segmentet noen sinne. Godt voksne har aldri vært så mange, ressurssterke og aktive forbrukere som de er i dag.

Institutt for Fremtidsforskning  betegner alderssegmentet 55-75 år som «de unge eldre». De aller fleste «unge eldre» er ved god helse og har et høyt aktivitetsnivå. Mange er like spreke som de var i tyveårene, men med mye fetere lommebok.

Vi hører oftere at 60 er det nye 40. I den nye livsfasen fortsetter de i stor grad å leve med de samme privilegier og forbruk som de alltid har gjort. De er kjøpesterke, kvalitetsbevisste og opplevelsessøkende. De er ledende innenfor den sunne trenden. I tillegg kjøper de gjerne nye biler og reiser mye, både utenlands og innenlands.

Og sist, men ikke minst – en tredjedel av dem leser VI OVER 60 for å orientere seg. Bruk magasinet til direkte kommunikasjon og pleie av relasjonen til denne viktige målgruppen. De kalles med rette for gullsegmentet.

FAKTA:

Relevante annonsører får:

  • Unik kvalitetstid med lesere i den mest mottagelige modus.
  • Bred og kostnadseffektiv dekning i et stort og kjøpekraftig segment.
  • Kommunisere i et magasin med høy troverdighet og nytteverdi.
  • Skreddersydd kommunikasjon.
  • Potensial til dyp kunnskapsoverføring.
  • Være velkomne hjem til abonnentene.
  • Måle effekt gjennom ulike løsninger.

Dette er våre lesere opptatt av:

  • Mat og drikke
  • Prøve nye retter
  • Kosthold
  • Helse og mosjon
  • Hagearbeid
  • Reiser / Ferier
  • Oppussing / Vedlikehold
  • Personlig økonomi
  • Natur- og miljøvern
  • Bil og motor

Viktige tall:

287.000 lesere og 65.000 abonnenter

Unisex magasin

  • 55,6 % kvinner og 44,4 % menn

Økonomi

  • 89.766 lesere har inntekt opp til kr 450.000,-
  • 78.156 lesere har inntekt fra kr 451.000 til kr 700.000,-
  • 50.984 lesere har inntekt fra kr 701.000 til kr 1.000.000,-

Utdanning

  • 101.347 lesere har universitets- og høyskoleutdannelse
  • 25.248 lesere har universitets- og høyskoleutdannelse over 4 år

Alder

  • 60-69 år: 126.071 lesere | 70+: 134.084 lesere

Geografi

  • Østlandet: 126.678 lesere | Vestlandet: Ca. 50.000 lesere