Musikkvideoer, filmklipp, bilder og lydklipp fra svunnen tid
-og linker til sider om det

Min favoritt GP-sang

Innlegg Per Magnus » 02 Jun. 2009, 11.45

Min favoritt sang fra Grand Prix er ingen internasjonal vinner, hverken norsk eller en annen nasjons. Men med tiden har den blitt en norsk klassiker, og jeg har den høyt på min liste over sjarmerende og vakre sanger. Den får meg alltid i godt humør, ikke ulikt The Monkees Daydream Believer.

Jeg har valgt å linke dere videre til den videoen NRK presenterte for å introdusere Norges bidrag "Lykken er" i 1971. Skrevet av Arne Bendiksen, men som alle husker fremført av skjønne Hanne Krogh. Årsaken til å velge den videoen er ganske enkel å se. Bildene fra "Skipper Worse" Skudeneshavn gjør meg også glad og i sommerstemning.

Jeg håper dere får en like fin sommerstemning på denne litt vindfulle men lyse sommerdagen vi har i dag 8-)

Med vennlig hilsen
Per Magnus Øgård
Admin - viover60.no
Webansvarlig - Grieg Media
Per Magnus

Re: Min favoritt GP-sang

Innlegg Bravo » 10 Jul. 2009, 15.07

Hei, jeg prøvde å klikke på linken. Kom til youtube, men øverst står det: "This video has been removed due to terms of use violation." :(
Bravo

Innlegg Per Magnus » 06 Aug. 2009, 12.42

Dette innlegget er kraftig redigert i ettertid.

Huff da, det var kjedelig. Men nå har vi fått ny Youtube-funksjonalitet her på forumet, så nå går alt så mye bedre.

Og siden alt fungerer skikkelig nå så tar jeg også med fremføringen fra finalen. Som låter helt likt, men har andre bilder ;)

Med vennlig hilsen
Per Magnus Øgård
Admin - viover60.no
Per Magnus

Innlegg rv-s » 02 Sep. 2009, 12.00

Takk for linken, den var superbra. Fant mine favoritter "The Beatles". Herlig :D

Og herligere enn The Beatles finnes ikke i min verden, så jeg teller ned dagene til nyutgivelsene (nåja, ikke så nøye da) av Beatles-katalogen den niende september.
Da kommer alt med nyrestaurert lyd der det er mer fokus på beat, dvs trommene og bassen kommer bedre frem. Slik som på de originale vinylplatene. Jeg gleder meg stort, for både Ringo og Paul har vært sørgelig undervurdert av mange som instrumentalister.
rv-s

Innlegg Per Magnus » 11 Nov. 2009, 22.44

The Beatles er også mine favoritter. Jeg har enda ikke fått kjøpt meg noen av boksene, men har i alle fall kjøpt meg Abbey Road. Og flere kommer, vær trygg på det.

Jeg simpelthen elsker nyutgivelsene som kom i september. De platene jeg har hørt låter flottere enn jeg kan huske, med en klar fokus på trommer og bass. Det var jo tross alt Beatles de kalte seg. Lyden er både fyldigere og renere enn tidligere cd-er, ja faktisk like god som på de beste vinylutgivelsene jeg har hørt. Og så flotte omslag de har fått, da.

Det er bare en ting å si om remaster-utgivelsene som kom i år, og det er løp og kjøp. Selv sikler jeg etter boksen med de originale monomiksene. Det var jo bare Abbey Road og Let it Be som var ment å være stereo.
Med vennlig hilsen
Per Magnus Øgård
Admin - viover60.no
Per Magnus

Innlegg augustutgave » 10 Mar. 2010, 23.40

Melodi Grand Prix 1990, ble avholdt på Hotel Royal Christiania i Oslo, den 24. mars, med Leif Erik Forberg som programleder. Vinneren, Ketil Stokkan med «Brandenburger Tor», fikk representere Norge i Eurovision Song Contest 1990, men havnet på delt sisteplass sammen med Finland, etter å bare ha fått 8 poeng.

Jeg husker at jeg ble skuffet, fordi ikke Tor Endresen vant med Cafe le swing, men kom på tredje plass. Den lå i hvertfall 10 uker på 1 plass på VG- lista, noe som var ny rekord den gangen. Tor Endresen fikk med det en solid revansje.

Mvh.
Ev@
augustutgave
augustutgave

Innlegg augustutgave » 29 Mar. 2010, 18.32

Når det gjelder "Melodi Grand Prix", er det en gruppe vi ikke kommer forbi. Den svenske gruppen "ABBA" som ble dannet i 1970. De fleste har kjennskap til denne gruppen som fikk det internasjonale gjennombruddet i 1974 med sangen Waterloo, som vant Melodi Grand Prix. Gruppen var en av verdens mest populære fram til 1984, da den offisielt ble oppløst.

Mvh.
Ev@
augustutgave
augustutgave

Innlegg Per Magnus » 29 Mar. 2010, 21.47

Abba representerer vel toppen i MGP, det er det få som vil motsi.
Med vennlig hilsen
Per Magnus Øgård
Admin - viover60.no
Per Magnus

Gå til Golden oldies

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester