Dette kan muligens bli én, - hva man heller kan kalle en billedreportasje, men når jeg nå belaster forumet kun med noen linker, - så skulle ikke DET ta så mye av plassen til forumet ville jeg tru.
Nåvel, nå har vi en liten "jordlapp" opp mot et av de utallige fjellene vi har her i kommunen hvor det kunne ha vært plassert ei hytte. Men når vi nå begge har passert de 60, resonerte vi oss frem til at det å bygge hytta vegg i vegg med vår bolig, ble å slå slo to fluer i et smekk.
Nåvel, nå kunne det jo være butalt nok, men fluer er det nå mye av.
Derfor ble det besluttet å gjøre noen forandringer, etter å ha vært i banken og lånt oss noen kroner.
Den første forandringen vi gjorde i juni 2005, var å rive deler av vår veranda, for å få en inn, - / nedgang til vår vinterhage.
Nå vil jeg understreke på det sterkeste at dette var, - og er min frues verk. Helt fra planleggingsstadiet og til den siste finish. Og hun var seg fullt bevisst over hva, hvor og hvordan dette skulle være. Som vanlig, - jeg tok bildene de gangene jeg var heime.
Her skal det bygges inn en dør inn til vinterhagen.

Vi overlot fagarbeidet til fagfolk, også på grunn av det faktum at ennå var jeg i jobb og farta land og strand rundt med denne traileren.
Og fundamenteringen ble som vi ventet, - et ekstra rom i sokkelen. Er det ikke slik da at når ungene forlater redet, bygger foreldrene på så det blir flere å huse når ungene igjen skal heim og feire jul, med sine "medbragte"?
Dette ble i alle fall solid fundamentert.

Selve "puslespillet" var kommet fra USA, så jeg måtte ned til Oslo for å hente de 18 000 kilo med byggesett til de gutta som kunne dette, - og å sette det sammens til et "glasshus".
Her er de i full sving.

Og det gikk utrolig kjapt å få det ferdig.
Første uka på august 2005 kunne vi begynne å legge flis, og innrede min kones yndligsplass. For dette er helt og fullt hennes doméne som hun i dag ikke kunne ha vært foruten.

Termostatstyrte varmekabler i gulv, samt mulighet for vedfyring om nødvendig.

Og slik har det da etter hvert blitt.

Og noen ganger bare MÅ selvproduksjonen foreviges.

Denne vinterhagen er fullisolert, fargede glass både i tak og vegger. Sterkere lysdemping i taket. Helt fra januar/februar er hyllene med spirer satt under lysrør for å få en så tidlig start på veksten som mulig.
Da kan morgenen vise seg fra en slik fargeprakt.

Og slik blir det når julekvelden siger på med juletreet tent inne i stua " så ingen krok er mørk".

Som en liten avslutning på vårt "skrytealbum", har vi noen bær på garasjeveggen vi går og snavler av når høsten stunder til. Og gjett om vi får besøk i denne tiden. Her er det bare å meske seg før besøkende drar hjem.
Som en liten avskjedsmunnfull.

Slik har vi det i heimen vår.
Flemming